söndag 28 februari 2010



Äntligen börjar snön fösvinna! Tråkigt nog är grusvägarna runt Rydsgårds Gods fortfarande täckta med packad blötsnö, och på de få ställen där det är barmark är grusvägen så blöt och lerig att hjulen bara sjunker. Det tar ytterligare veckor innan underlaget blir bättre.

Idag blev det en ganska kort tur pga motståndet i leran och blötsnön. Johan Kristoffersson och Fredrik Olson trampade på tillsammans med mig denna tur och vi hade kul trots underlaget! Vädret var bra, solsken och plusgrader. Dagen till ära kom årets första vurpa! Den stod jag för. Cyklar man lite fortare ner för en backe med mycket spårig blötsnö är det lätt hänt! Idag fick vi ta i mer än vanligt, vilket gav mer träning och det får man se som positivt...

Efter den turen körde Johan och Fredrik hemåt, och jag tog en tur mot Skurup på om möjligt ännu blötare grusväg med ännu värre motstånd. Vid Sandåkra mötte jag upp Daniel Balder som precis börjat träna MTB och ska med ut på Slimminge MTB-turerna. Vi tog en sväng på grusvägen längs E65an. Sen körde vi hemåt på vars ett håll. Motvind kombinerat med blöt grusväg och en aningen mör kropp, gjorde hemvägen extra seg... Men ett tufft träningspass fick jag i alla fall denna dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar