tisdag 1 juni 2010


Första dagen i juni regnade det mer eller mindre hela dagen. Men det blev en tur på MTB ändå! I detta blöta förhållande begav jag och Mattias Blixt oss ut på en 14 km lång tur i Rydsgårdsskogen, (den runda jag kör med Slimminge MTB) för att få lite frisk luft och få känna på leran. Visst fick vi känna på leran, den gjorde sig lätt påmind när man med jämna mellanrum fick spotta och fräsa när det sprutade upp från framhjulet.

Men kul var det! Med anledning av att all grönska växt sig större sen sist jag var här var det lätt att tappa spåret, vilket hände mer än en gång...

I vanlig ordning skuttade dovhjort lite här och var men flydde snabbt till skogs när vi kom flåsande. Det är sällan man inte ser djur i denna skog.

Efter vi kört ett varv kände vi oss nöjda och drog oss så smått tillbaka mot Slimminge. Vi tog en liten avstickare genom ett skogsparti där jag fick studera jord och multnande löv i extrem närbild, en vurpa av högre rang, då jag gled med framhjulet på en blöt ruttnande stock i lite fart i en nedförsbacke. Jag fick skaka av mig, plocka upp kameran och ta en bild på oss två smått prickiga MTB-frälsta herrar...

2 kommentarer:

  1. Hahhahha - jag tänkte först "Jösses en sån pixilerad bild" ... sen insåg jag att det var leran som gjorde er prickiga ... :-)
    /Tove i byn

    SvaraRadera
  2. Japp! Det var en lerig, men rolig runda!

    SvaraRadera