måndag 14 juni 2010







Ringsjön Runt på MTB 2010! tidig morgon lördagen den 5 juni åkte jag och Mårten Lindahl till Höör för att köra MTB-rundan på 40 km. Väl framme vid masstarten mötte vi upp ett gäng andra MTB-entusiaster, Daniel Nilsson mfl. Starten då ca 400 MTBare startade tillsammans från idrottsplatsen gick kl 08.30. Likt en travhäststart gick starten efter följebil ca 3 km innan bilen vek av och vi släpptes in i skogarna runt Frostavallen!






Jag drog på ordentligt i början och körde om en del cyklister vid dom lite tuffare skogspartierna. Väl inne i skogen gjorde jag först en rejäl vurpa över ett stenrös, där jag kastades av cykeln en bit in i skogen till höger om stigen. Jag skakade snabbt av mig och var på gång igen. Någon km senare kommer jag för fort ner i leriga skogsavverkningsmaskinsspår mitt inne i skogen, där jag halkade av mittenstigen, ner i leran, huvudstupa över styret rakt ner i leran! Upp snabbt igen för att komma vidare, då jag hör ett skrik, vänder mig om och Mårten upprepade samma stunttrick jag nyss gjorde!






Daniel gick i mål på 1h 46 min, jag gick i mål på 1h 50 min, Mårten kom i mål tätt därefter. Vid målgången drack vi juice, åt frukt och snackade om loppet i allmänhet... En rolig dag med fantastiskt väder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar