tisdag 1 juni 2010







Torsdagen 27 maj startade ett MTB-gäng på sju glada entusiaster från Genarps IP. Vi körde mot Kullatorpet och sen upp mot Romeleåsen. Jag har cyklat en del i detta område, men fick möjligheten att cykla på för mig helt nya stigar denna dag! Riktigt fina sådana dessutom... Mycket upp och nerför i näst intill ogenomtränglig granskog bl a. Kul!

Vi hade en del incidenter denna kväll, En avbruten kedja och en axel ur led. Kedjan fick vi stanna och laga mitt i en mörk granskog med diverse reservdelar. Senare vek en av deltagarna av mot Veberöd när vi befann oss strax nedanför "tornet" vid Klinten, skåneledens fyrvägskors, Jag och en annan deltagare valde att cykla nedför det riktigt branta partiet med stora stenar som leder mot The Lodge, medans resterande fyra valde downhill-banan pga att ingen ville riskera liv och lem i det branta stenpartiet. När vi senare möttes upp nedanför, hade en av killarna fått axeln ur led, men var van vid detta, och likt Mel Gibson i "Dödligt Vapen" (fast inte lika dramatiskt) fick han rätt på axeln igen... Kan man då dra slutsatsen att downhill-banan är farligare? Vem vet...

Sen begav vi oss tillbaka mot Genarps IP för att köra hem på varsitt håll. En riktigt rolig och händelserik MTB-tur som jag länge kommer att minnas! Tack grabbar för en perfekt runda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar