söndag 7 februari 2010

Äntligen har cykelträningen börjat på allvar! Trots rådande väderlek med minusgrader och snö trotsar jag kylan och ger mig ut för att komma igång igen efter en liten vinterdvala...

Jag körde två turer denna vecka då jag cyklade grusväg ca en mil per runda. Det var kallt men ändå behagligt. Har man bara rätt kläder, rätt cykel och rätt inställning är det inga problem! Min stallkamrat och vapendragare Eddie Einbjörn var också med för att få upp flåset inför kommande säsong.

Idag tog jag en längre runda på ca två mil i högre tempo. Min nya stallkamrat Fredrik Olson från Staffanstorp var också med. Han är rookie på mountain bike, men har bra kondition, rätt inställning och kämpade på bra hela vägen! Vi forcerade en hel del snövallar på grusvägarna runt Slimminge, och bitvis en del hala fläckar. Vårt stora diskusionsämne denna dag var att snön snart skulle försvinna och att vi alldeles snart kan börja cykla på Romeleåsen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar