tisdag 2 februari 2010

Efter en veckas skidåkning i Sälenfjällen var det skönt att komma hem och börja cykla igen. När man ser potentialen i backarna i fjällen kunde man inte låta bli att fantisera om att cykla MTB där på sommaren... Jag hittade en del cykelkul på www.klappen.se Dom anpassar sina skidliftar till Downhill och MTB på sommarhalvåret, och bygger kanonfina Crosscountry och Downhill-stråk! En tur dit i sommar hade inte varit helt fel... Man kan kombinera cyklingen med fiske och dagsvandringar.

Med tanke på snön fick det bli en tur på grusvägarna runt Slimminge. Skogsstigarna är som bekant inte riktigt farbara än... Eftersom snödjupet i de uppblåsta vallarna inte kunde hindra min framfart så började snöstormen koppla greppet över mig och cykeln istället... Tur att jag valde min sporthybrid med ståldubbarna istället för min MTB. Det hade varit en aning halare utan dubbdäck! Men skam den som ger sig, Trots att snöstormen var i antågande var det till början en fin tur, men helt plötsligt tilltog vinden och snöfallet ökade. Detta medförde bara mer spänning och jag var tvungen att kämpa hårdare för att ta mig fram. Hård motvind med snöfall är ingen höjdare... Denna dagens cykelutmaning har bara gjort att jag längtar (om möjligt) ännu mer till våren då MTB och Racer-säsongen sätter igång på allvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar